کدام مدل از پرینتر های  رزینی Photon Mono را انتخاب کنیم؟

پیش از آغاز این بخش توصیه می کنیم ابتدا مقالات زیر را در وبسایت آذرین تک ملاحظه نمایید و سپس این مقاله را که می تواند در انتخاب صحیح پرینتر سه بعدی رزینی برند Anycubic به شما کمک کند مطالعه نمایید.

پیش از آغاز این بخش توصیه می کنیم ابتدا مقالات زیر را در وبسایت آذرین تک ملاحظه نمایید و سپس این مقاله را که می تواند در انتخاب صحیح پرینتر سه بعدی رزینی برند Anycubic به شما کمک کند مطالعه نمایید.

 

 

شرکت  Anycubic در سال 2020 سه مدل جدید خود را با نام های Photon Mono و  Photon Mono X و Photon Mono SE همراه با جدیدترین تکنولوژی  LCD/Monochromic به بازار عرضه کرد.

 

این مدل ها در کنار سایر برند ها همچون سری LD شرکت Creality و سری Orange شرکت LONGER 3D از جایگاه ویژه ای در بازار های جهانی برخوردار هستند.

 

همانطور که قبلا در مقالات بالا به تفاوت های فنی و کیفی سه مدل جدید اشاره شده است. در این مختصر به دنبال روشی برای انتخاب صحیح چاپگر رزینی Anycubic هستیم. در اینجا لازم است بر روی بعضی از مشخصه های فنی تاکید داشته باشیم و سپس در مورد گزینه های انتخاب صحبت کنیم.

 

 

پرینتر سه بعدی رزینی مدل Photon Mono X آخرین و جدیدترین مدل پیشنهادی شرکت Anycubic می باشد. رزولوشن 4k با ابعاد چاپ 192 x 120 x 245 میلیمتر هیچگونه تردیدی برای انتخاب نمی گذارد اگر قیمت و حجم رزین مصرفی را نادیده بگیریم!

 

 

اگر استفاده سریع و دسترسی آسان برای شما خیلی مهم است. بهتر است نگاه دقیق تری به مدل Photon Mono SE بیندازید. بالاترین سرعت چاپ در بین کل پرینتر های رزینی Anycubic را با 80 میلیمتر بر ساعت دارد. این پایان کار نیست!

 

 

در مدل Photon Mono SE بواسطه تعبیه تنها یک پیچ تنظیم برای کالیبره کردن صفحه کار و طراحی درب متحرک بالایی دستگاه عملا کاربری و دسترسی سریعتری را برای این مدل متصور هستیم. در مقایسه با مدل Mono X، مخزن رزین و صفحه کار کوچک تر می باشد.

 

 

 

 

 

اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه هستید ولی نمی خواهید لذت چاپ با تکنولوژی جدید Monochrome را از دست بدید شرکت Anycubic برای شما پیشنهاد دیگری دارد. مدل اقتصادی Photon Mono تقریبا همان ابعاد چاپ و رزولوشن Photon Mono SE دارد ولی سرعت چاپ با 50 میلیمتر بر ساعت پایین تر از دو مدل دیگر است و صفحه نمایشگر بیرونی در مقایسه با دو مدل دیگر 7 اینچ  کوچکتر است و قابلیت اتصال به WIFI ندارد.

 

 

مدت زمان پخت لایه، دقت ضخامت هر لایه، نوع رزین، رزولوشن محور  XY و نوع تنظیم صفحه کار در هر سه مدل سری جدید Mono Photon شرکت Anycubic یکسان است. تفاوت های عمده بر روی پارامتر های نوع درگاه اتصال، رزولوشن چاپ 4K ، ابعاد چاپ، حجم مخزن رزین، سرعت چاپ و سایز مانیتور لمسی بیرونی می باشد.

 

 

یکی از تفاوت های مدل Mono SE با سایر پرینتر های سه بعدی رزینی در استفاده از فیلتر کربنی در داخل دستگاه می باشد. به طور کلی سیستم خنک سازی  Mono SE بهتر و قوی تر از دو مدل دیگر است و در دو مدل جدید از فیلتر استفاده نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در مورد سرعت چاپ در سه مدل صحبت کردیم ولی این نکته رو هم اضافه کنیم مدت زمان پخت هر لایه در هر سه مدل تقریبا یکسان است. در واقع سری جدید Photon Mono بواسطه اضافه کردن صفحه مونوکروم مدت زمان چاپ بین 1 تا 2 ثانیه می باشد و در مقایسه با مدل های قدیمی سری Photon 8 ثانیه کمتر شده است. این یک دستاورد بزرگ در صنعت چاپ رزینی می باشد.

 

مبحث آخر قیمت دستگاه ها و مقایسه آن ها با سایر پرینتر های سه بعدی رزینی مانند Orange 30 و LD002 می باشد. وقتی کیفیت و سرعت چاپ را در این سری جدید سال 2020 شرکت Anycubic می بینیم انتظار داریم قیمت های بالاتری از بقیه پرینتر های رزینی ببینیم. پس یهتر است بدانید شرکت Anycubic با درنظر گرفتن شرایط بازار روبرو خود قیمت رو هم به سایر مزیت های رقابتی خود اضافه کرده است و هر سه مدل حتی از لحاظ قیمتی هم قابل رقابت و بررسی هستند و همچنان در گروه پرینتر های سه بعدی رزینی رومیزی اقتصادی (Low-Budget)  قرار می گیرد.

 

 

در پایان این مطلب، مدل Photon Mono X با داشتن رزولوشن 4K و صفحه کار بزرگ تر گزینه اول انتخاب می باشد و بسیاری از بلاگ ها و وبسایت های معتبر جهانی این مدل را پیشنهاد داده اند. اگر شما می خواهید پرینتر سه بعدی رزینی انتخاب نمایید پیشنهاد می شود ابتدا پارامتر های زیر را برای خود لیست نمایید و سپس با درنظر گرفتن شرایط خرید، گارانتی، آموزش و خدمات پس از فروش اقدام به خرید نمایید.

 

Specification Photon Mono Photon Mono SE Photon Mono X
Build Volume 130 x 78 x 165 mm 130 x 80 x 160 mm 192 x 120 x 245 mm
LCD Resolution 2560 x 1620 pixels 2560 x 1620 pixels 3840 x 2400 pixels
Min. Layer Height 10 microns 10 microns 10 microns
XY Resolution 0.051 mm  (51 microns) 0.051 mm (51 microns) 0.050 mm (50 microns)
Layer Cure Time 1-2 seconds 1-1,5 seconds 1-2 seconds
Max. Printing Speed 50 mm/h 80 mm/h 60 mm/h
Plate Leveling Manual (assisted) Manual (assisted) Manual (assisted)
Display 2.8-inch Color Touchscreen 3.5-inch Color Touchscreen 3.5-inch Color Touchscreen
Connectivity USB USB, Wi-Fi USB, Wi-Fi
Materials 405nm UV-resin 405nm UV-resin 405nm UV-resin
Recommended Slicer Anycubic Photon Slicer Anycubic Photon Slicer Anycubic Photon Slicer

 

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.