تنظیمات چاپ رزین فروزن در پرینتر سه بعدی رزینی LCD

جدول کامل پارامتر های چاپ انواع رزین های فروزن برای پرینتر سه بعدی رزینی LCD/MSLA 

بهتر است جهت چاپ بهتر و مطمئن تر مدل های سه بعدی مانند انگشتر, دندان و مجسمه با رزین های فروزن, از تنظیمات چاپ توصیه شده این شرکت استفاده نماییم. البته لازم به ذکر است این تنظیمات دقیق نیست و متناسب با نوع قطعه, پیچیدگی سطح مدل و نوع پرینتر سه بعدی رزینی محدوده بهینه اعداد چاپ باید ارزیابی شود. در پرینتر سه بعدی رزینی, هر نوع رزین پارامتر های چاپ مختص به خود را دارد. اصلی ترین پارامتر های چاپ در رزین مربوط به دو فاکتور زمان تابش Exposure time و زمان تابش اولیه یا کف Bottom Exposure time می باشد که در رزین های استاندارد کمترین و در رزین های تخصصی و ریختگری بالاترین زمان را دارند. 

موضوع بعدی توجه به نوع پرینتر سه بعدی رزینی می باشد. در پرینتر های رزینی نسل قبل از نمایشگر رنگی استفاده می شد که زمان تابش استاندارد برای رزین استاندارد بین 8 تا 10 ثانیه بود ولی در نسل جدید تکنولوژی LCD از نمایشگر های قدرتمند مونوکروم استفاده می شود که سرعت چاپ متوسط بین 3 تا 4 برابر بیشتر است و زمان استاندارد تابش برای رزین معمولی بین 1.8 تا 2.5 ثانیه است. همچنین نوع برند نیز می تواند تاثیر گذار باشد چرا که در برخی مدل ها شدت تابش بیشتر است و نیازی به افزایش زمان تابش جهت شکل گیری رزین نمی باشد. 

در برخی مدل های جدید پرینتر سه بعدی LCD این امکان وجود دارد که میزان تابش نور LED در پرینتر تنظیم گردد. مثلا در پرینتر سه بعدی Photon Mono X شرکت Anycubic درصد تابش نور را می توان از 50 تا 100 درصد تنظیم کرد و برخی از شرکت های تولید کننده رزین مشخصات چاپ رزین را براساس 60 درصد میزان تابش به مخاطب ارائه می دهند. هر چند در نسل جدید چاپگر های رزینی این قابلیت تنظیم تابش وجود دارد و لازم است کاربر پرینتر به این مهم توجه کند. 

پرینتر های رزینی انی کیوبیک

طبقه بندی انواع پرینتر سه بعدی رزینی رومیزی که با روش Bottom-UP عملیات پرینت را انجام می دهند براساس نوع LCD, رزولوشن چاپ, اندازه صفحه چاپ (اندازه LCD) و میزان تابش انجام می شود و هر پرینتر رزینی تنظیمات خاص خود را دارد. مثلا در یک پرینتر زمان لازم برای چاپ با رزین استاندارد ممکن است 1.8 ثانیه باشد و همان رزین در پرینتر سه بعدی دیگری 2 ثانیه زمان لازم داشته باشد. 

شرکت فروزن یکی از تولید کنندگان به نام و مطرح انواع پرینتر های سه بعدی رزینی نسل جدید است. در اواخر سال 2021 شرکت Phrozen اقدام به تولید بزرگترین پرینتر سه بعدی رزینی رومیزی با رزولوشن 8K کرد که عملا یک اقدام بینظیر و منحصر به فرد بود و بعد از آن رزین اختصاصی چاپ 8K را به علاقه مندان معرفی کرد. همچنین شرکت فروزن سازنده انواع پرینتر های سه بعدی تخصصی دندانسازی به نام های Sonic 4k و Sonic XL می باشد. این نوع از پرینتر های LCD امکان چاپ با انواع رزین های پزشکی را دارند. 

تنظیمات چاپ ارائه شده توسط شرکت سازنده رزین باید بر روی فایل قابل چاپ مدل تنظیم گردد. جهت تسریع در این امر, باید در بخش تنظیمات چاپ نرم افزار اسلایسر مانند CHITUBOX پارامتر های لازم درج گردد. سایر پارامتر های چاپ به شرح زیر است: 

retract Speed, Lifting Speed, Lifting Distance, light-off delay time, Bottom light-off delay time, Bottom lift distance, Bottom layer count

پارامتر های چاپ برای رزین های فروزن در دمای محیط 25 درجه سانتیگراد با درصد رطوبت 75 درصد درنظر گرفته شده است و نمونه های تستی انجام شده در فضای بسته چاپ شده است. اگر مدل مورد نظر به صفحه کار نچسبید اولین توصیه افزایش Bottom Exposure time است. قبل استفاده از هر رزین UV یعنی رزین مخصوص پرینتر سه بعدی بطری آن را به آرامی تکان دهید و بعد از چند دقیقه رزین را داخل مخزن بریزید و از تماس مستقیم رزین با نور خورشید و یا نور UV به شدت پرهیز کنید. 

اگر در چاپ با رزین فروزن مشکلی دارید می توانید با مجموعه آذرین تماس بگیرید و نظرات کارشناسان فنی ما را جویا شوید. 

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

Phrozen UV Resin

لیست کلی رزین های شرکت فروزن PHROZEN 3D

2. Aqua Resin Gray -8k

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.