فیلامنت PLA PLUS ESUN (PLA پلاس ایسان) چیست؟

فیلامنت pla plus ایسان چیست؟ فیلامنت pla پلاس ارتقا یافته و بهبود یافته ماده pla است. این نوع فیلامنت استحکام بالاتر و چقرمگی بیشتری دارد. این ماده بیشترین استفاده را در پرینتر سه بعدی های سراسر دنیا دارد و در حوزه های گسترده ای کاربرد پیدا کرده است.

معرفی فیلامنت pla پلاس

فیلامنت +esun pla (فیلامنت pla پلاس) ارتقا یافته و بهبود یافته فیلامنت pla است. این نوع فیلامنت استحکام بالاتر و چقرمگی بیشتری دارد. این ماده بیشترین استفاده را در پرینتر سه بعدی های سراسر دنیا دارد و در حوزه های گسترده ای کاربرد پیدا کرده است.

به طور کلی تفاوت فیلامنت PLA پلاس با فیلامنت PLA درچند نکته اساسی است: انعطاف پذیری بیشتر فیلامنت PLA پلاس و شکنندگی کمتر فیلامنت PLA پلاس.

همانطور که می دانید ماده اولیه فیلامنت PLA PLUS مانند PLAمعمولی کاملا زیستی است و از فرآیند خالص سازی و سنتز دانه های ذرت تولید می شود. فیلامنت PLA پلاس ایسان یک فیلامنت کاملا دوستدار محیط زیست می باشد و هنگام استفاده هیچ گونه بو یا دود مضر از خود متساعد نمی کند.

مشخصات فنی PLA plus
ماده اولیه: پلی لاکتیک اسید PLA
قطر فیلامنت: 1.75میلیمتر
وزن خالص مواد: 1 کیلوگرم
طول کل فیلامنت: 340-350متر

تنظیمات پیشنهادی چاپ:
دمای چاپ: 210-230سانتیگراد(215سانتی گراد دمای بهینه)
دمای هیت بد: 45-60 سانتیگراد
سرعت فن100درصد
سرعت چاپ: 40-100میلیمتر بر ثانیه
نوع چسبندگی هیت بد: پد حرفه ای، کاغذ بافت دار، چسب ماتیکی، PEI

مقایسه PLA پلاس ایسان با فیلامنت PETG

علی رغم همه نکات مثبت فیلامنت PLA PLUS  باید به این نکته پرداخت که فیلامنت PETG برتری هایی نسبت به فیلامنت PLA plus دارد. یکی از این برتری های مقاومت حرارتی بالاتر و طول عمر بیشتر است. به نظر می رسد خواص فیلامنت PETG در بین PLA  و ABS قرار می گیرد

مقایسه درصد افزایش طول تا شکست

همانطور که در تصویر مشخص است فیلامنت +esun pla ایسان استحکام بیشتر و سختی بیشتری دارد و می تواند در برابر نیروهای خمشی و تکراری استحکام بیشتری داشته باشد.
فیلامنت pla ایسان


مقایسه استحکام ضربه ایزوتوپ

فیلامنت +esun pla ایسان مقاومت به ضربه بیشتری نیسبت به فیلامنتPLA  معمولی  دارد و سطح مدل پس از عملیات دریلینگ دچار ترک و پارگی نشده است. این نشان دهنده استحکام فیلامنت PLA پلاس ایسان می باشد.
فیلامنت pla ایسان

آزمون ضربه izod یک روش استاندارد برای محاسبه و بررسی "انرژی جذب شده هنگام شکست یک نمونه ی بدون ناچ نسبت به سطح مقطع تنها با یک ضربهی چکش، بهعنوان استحکام ضربه IZOD بدون ناچ " می باشد و نشان دهنده نوعی از استقامت ماده مورد استفاده هست.

آیا فیلامنت PLA پلاس ایسان ضد آب است؟

به طور کلی فیلامنت PLA ضد آب و مقاوم به آب نیست. این ماده در طول زمان با جذب آب خواص مکانیکی ضعیفتری پیدا می کند و دچار شکنندگی می شود.
اما می تواند در مقابل عبور آب مقاوم باشد و حتی در صورت استفاده از پوشش های مناسب روی قطعه چاپ شده ، طول عمر آن در مجاورت با آب بسیار زیاد خواهد بود.

سنباده زنی فیلامنت pla ایسان

یکی از نکات مورد نظر برای فیلامنت pla ، قابلیت پرداخت کاری آن می باشد که در برخی از انواع فیلامنت pla بسیار مشکل و ضعیف انجام میشود.
فیلامنت pla پلاس ایسان با گرید بالای کیفی ، امکان سنباده زنی و پرداخت بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد تا پس از چاپ سه بعدی بتوان آن را براحتی و آسان تر از دیگر فیلامنت ها پرداخت کرد.

نحوه نگهداری فیلامنت:

  1. اگر می خواهید چاپگر خود را برای بیش از چند روز غیرفعال نگه دارید، لطفاً فیلامنت را جمع کنید تا از نازل چاپگر خود محافظت کنید.
  2. به منظور افزایش طول عمر فیلامنت خود، لطفاً فیلامنت را به کیسه خلاء اصلی برگردانید و پس از چاپ در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  3. هنگام نگهداری فیلامنت، لطفاً انتهای شل فیلامنت را از سوراخ‌های لبه قرقره فیلامنت وارد کنید تا از پیچ‌خوردگی جلوگیری شود تا در دفعات بعدی به درستی استفاده شود.

جدول استانداردها و مشخصات فنی فیلامنت ایسان در این مقاله جهت استفاده شما گردآوری شده است.

در انتها بهتر است تنوع بالای فیلامنت ایسان موجود در سایت آذرین 3d را بررسی کنید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.