نقد و بررسی پرینتر سه بعدی رزینی فروزن Phrozen Sonic Mighty 8K

شرکت فروزن تایوان در جدیدترین تحولات سال 2022 اقدام به آپدیت پرینتر سه بعدی رزینی Mighty و Mini خود کرد و رزولوشن چاپ را در هر دو مدل به 8K ارتقاء داد. در این مقاله به نقد و بررسی پرینتر سه بعدی رزینی Phrozen Sonic Mighty 8K می پردازیم. مجموعه آذرین به عنوان نماینده رسمی شرکت فروزن در ایران انواع پرینتر های رزینی دقیق و دندانسازی به همراه رزین های تخصصی فروزن را در وبسایت Azarin3D.com ارائه می دهد. 

LCD / SLA Resin 3D Printer

Phrozen Sonic Mighty 8k 2022

پرینتر سه بعدی رزینی فروزن مدل مایتی 8K

در ابتدا سال 2022, شرکت فروزن اقدام به تولید نسل جدید پرینتر رزینی سایز متوسط خود مدل Sonic Mighty کرد. قبلا این مدل با پرینتر رزینی Mono X 4k و Mono X 6k شرکت Anycubic مقایسه می شد ولی حالا یک سر و گردن بالاتر است و از نظر مولفه های دقت چاپ, ابعاد چاپ, نوع تکنولوژی LCD , رزولوشن چاپ و مکانیزم حرکتی تفاوت بسیار زیادی با مدل های مشابه و هم رده خود دارد. 

Phrozen Sonic Mighty 8K

پرینتر سه بعدی رزینی Sonic Mighty 8K شرکت فروزن با صفحه چاپ مونوکروم 10 اینچی و رزولوشن 8K یک مدل فوق العاده استثنایی می باشد که دقت چاپ بینظیر 28 میکرونی را به ارمغان می آورد. ابعاد چاپ پرینتر رزینی مایتی 218 در 123 در 235 میلیمتر است و مکانیزم حرکتی آن نسبت به مدل قدیمی Sonic Mighty 4K دقیقتر و بهتر شده است. 

پرینتر رزینی Phrozen Sonic Mighty 4K دارای دقت ابعادی 52 میکرون با صفحه چاپ 9.3 اینچی بود که همچنان بعنوان یکی از بهترین و ارزان ترین پرینتر های رزینی جهان در کنار مدل Anycubic Photon Mono X شناخته می شود. ورژن جدید سونیک مایتی با توجه به نوع پرینتر, صفحه چاپ و رزولوشن تصویر قیمت گذاری بالاتری شده است و دیگر در دسته پرینتر های ارزان قیمت قرار نمی گیرد.

شرکت فروزن بعد از معرفی دو مدل جدید سونیک خود به نام های Sonic Mini 8K و Sonic Mighty 8K اقدام به معرفی رزین آکوا 8K کرد که با توجه به ظرافت و دقت لایه گذاری رزین های بسیار خاص و خوش قیمتی هستند. تا کنون شرکت فروزن سه مدل پرینتر رزینی 8K در ابعاد بزرگ 15 اینچی, متوسط 10 اینچی و کوچک 7.1 اینچی کرده است و خودش را بعنوان یکی از لیدر های مارکت پرینتر سه بعدی رزینی LCD تثبیت کرده است.

حالا با Sonic Mighty 8k resin 3D Printer قطعات بزرگ سایز را با دقت 28 میکرون واضحتر و بهتر چاپ کنید. جذابیت پرینتر رزینی Sonic Mighty 8K در این مهم خلاصه می شود که هر سه عامل دقت, رزولوشن و ابعاد چاپ در کنار هم بهینه شده است و کیفیت چاپ فوق العاده را به کاربران می دهد. محدودیت های از قبیل چاپ جزئیات, سطح صیقلی بدون خش و سایز چاپ کوچک را از بین برده است. در ادامه این مقاله به مشخصات فنی و تفاوت این مدل با سایر پرینتر های رزینی مشابه بیشتر می پردازیم.

Phrozen Sonic Mighty 8K

مزیت رقابتی پرینتر سه بعدی رزینی سونیک مایتی فروزن LCD 10 inch و دقت چاپ صفحه X-Y با 28 میکرون می باشد. مدل قبلی Mighty 4k صفحه چاپ 9.3 اینچی با رزولوشن تصویر 4K و دقت ابعادی متوسط 47 تا 50 میکرون داشت. در سری جدید ابعاد چاپ مایتی 21.8 در 12.3 در ارتفاع 23.5 سانتیمتر می باشد. در سال 2022, شرکت فروزن سه مدل پرینتر رزینی LCD با رزولوشن 8K معرفی کرده است که کلیه این محصولات در وبسایت آذرین موجود می باشد. پرینتر سه بعدی رزینی مگا, مایتی و مینی با رزولوشن 8K و صفحه چاپ مونوکروم جدیدترین محصولات فروزن هستند که نمونه مشابه رقابتی در حال حاضر ندارند. شرکت فروزن بعنوان یکی از لیدر های صنعت چاپ استریولیتوگرافی همیشه جدیدترین های این حوزه را به بازار عرضه کرده است.

Phrozen Sonic Mighty 8K resin 3D printer

چاپگر رزینی Sonic Mighty 8K یک پرینتر رزینی LCD با جدیدترین تکنولوژی استریولیتوگرافی SLA است که دارای محور Z دوبل با سیستم Dual Linear rails و پلیت T شکل است که عملا حرکت صفحه چاپ پرینتر را در بالاترین استاندارد کنترل و هدایت می کند. همچنین مخزن رزین پرینتر کاملا فلزی و سی ان سی کاری شده است که دوام و طول عمر بالایی دارد. سرعت چاپ پرینتر رزینی Mighty در حدود 4 برابر بیشتر از مدل های نسل قدیم چاپ LCD/SLA می باشد که این مهم بواسطه استفاده از صفحه چاپ مونوکروم می باشد و متوسط پخت هر لایه رزین استاندارد در حدود 2 ثانیه می باشد. صفحه کار پرینتر رزینی از ورژن های جدید شرکت فروزن می باشد که سطح روی کار لیزر کات شده است تا چسبندگی لایه ها افزایش پیدا کند و تضمین چاپ با کیفیت بالاتر رود و دیگر نیازی به استفاده از سمباده و پولیش نمی باشد.  مهمترین دلیل انتخاب سونیک مایتی فرزون فقط رزولوشن تصویر 8K نیست چرا که در سری جدید پرینتر های سه بعدی رزینی فروزن از جدیدترین تکنولوژی LCD/SLA استفاده شده است که به راستی مدل های سونیک فروزن را تبدیل به مدل های خاص و بی رقیب کرده است. جدیدترین تکنولوژی LCD مربوط به منبع نور آن می شود که از سیستم Linear Projection LED Module استفاده شده است تا درصد تابش و یکنواختی نور را بهتر کنند و چاپ بی عیب و نقص به ارمغان بیاورد. سرعت متوسط حرکت پرینتر 70 میلیمتر بر ساعت می باشد و متوسط پخت هر لایه بین 2 تا 4 ثانیه است و با نرم افزار های واسط اسلایسر مانند Chitubox و Lychee هم خوانی دارد. 

Phrozen Sonic Mighty 8K

شاید برای شما انتخاب یک پرینتر رزینی با کیفیت با توجه به تعداد مجموعه های تولیدی و مدل های متنوع موجود در بازار کمی سخت باشد. در سایز متوسط یعنی ابعاد چاپ 20 سانتیمتر مدل سونیک مایتی به عنوان یک پرینتر رزینی سایز متوسط می تواند انتخاب خوبی باشد که مدل ارزان قیمت و با دوام مدنظر بود مدل Sonic Mighty 4K و اگر مدل سایز متوسط دقیقتر مدنظر بود مدل Sonic Mighty 8k با دقت چاپ 28 میکرون را نتخاب نمایید.

سایر مدل های فروزن نیز می تواند نیاز شما رو را به درستی برآورده کند. پرینتر رزینی بزرگ سایز Sonic Mega 8k با ابعاد چاپ 33 در 18.5 در ارتفاع 40 سانتیمتر را انتخاب فرمایید و اگر ظرافت و جزئیات چاپ برای شما بسیار مهم است و قطعات دارای سایز کوچکی هستند مانند قطعات تزئینی و انگشتر زنانه می باشند ما در مجموعه آذرین مدل Sonic Mini 8k با دقت ابعادی 22 میکرون و ابعاد چاپ 1.5 در 7.2 در ارتفاع 18 سانتیمتر را پیشنهاد می دهیم. سونیک مایتی 8K در واقع میراث دار دو مدل قبل شرکت فروزن است که از Mini 8K دقت بالا و از Mega 8K سایز بزرگتر را به ارث برده است. درحال حاضر Sonic Mighty 8K با دقت 28 میکرون و صفحه چاپ 10 میکرون مشابه خارجی دیگری ندارد و اولین بار در سال 1401 توسط آذرین در ایران ارائه شد. مدل Mega 8K و مدل Mini 8K نیز قبلا در توسط آذرین در دیماه 1400 به علاقه مندان معرفی شد.

با پرینتر سه بعدی رزینی فروزن مدل  Mighty 8k می توانید از انواع رزین UV با طول موج 385 تا 410 نانومتر استفاده نمایید. با رزین UV مانند رزین ریختگری دقیق و وکسدار, رزین های مدلسازی دقیق, رزین ABS و PLA و انواع رزین های مهندسی دیگر مانند رزین دما بالا و فوق شفاف همخوانی دارد و محدودیتی در استفاده از رزین های UV ندارد. ولی به شما پیشنهاد می کنیم حتما رزین های 8K و 4K شرکت فروزن که دارای دقت و کیفیت سطح بالایی هستند را امتحان فرمایید. 

Phrozen Sonic Mega 8K

Phrozen Sonic resin 3D printer

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.