جدیدترین پرینتر رزینی Anycubic  را بهتر بشناسیم+بررسی پرینتر رزینی Anycubic Photon Mono X

قبل از آغاز این قسمت یاداوری کنیم در مقاله ای با عنوان "مقایسه پرینتر های رزینی Anycubic" به معرفی و مقایسه مشخصات فنی دستگاه ها پرداخته ایم و می توانید در وبسایت آذرین 3D مشاهده نمایید.

مدل های جدید پرینتر سه بعدی سال 2020 شرکت ANYCUBIC دارای رزولوشن 4k و 2k، صفحه کار بزرگتر و زمان پخت کمتری هستند. در هر سه مدل Photon MONO دقت لایه گذاری حداقل 10 میکرون می باشد.

در این مقاله می خواهیم سه مدل جدید پرینتر رزینی شرکت ANYCUBIC را از نگاه مؤلفه های فنی بهتر بشناسیم.
نام مدل های جدید پرینتر سه بعدی رزینی به شرح زیر است:
Anycubic Photon Mono | Anycubic Photon Mono SE | پرینتر رزینی Anycubic Photon Mono X

 

پرینتر سه بعدی anycubic

قبل از آغاز این قسمت یاداوری کنیم در مقاله ای با عنوان "مقایسه پرینتر های رزینی Anycubic" به معرفی و مقایسه مشخصات فنی دستگاه ها پرداخته ایم و می توانید در وبسایت آذرین تک مشاهده نمایید.

مدل های جدید سال 2020 شرکت ANYCUBIC دارای رزولوشن 4k و 2k، صفحه کار بزرگتر و زمان پخت کمتری هستند. در هر سه مدل Photon MONO دقت لایه گذاری حداقل 10 میکرون می باشد.

مدل  Photon Mono X دارای صفحه کار بزرگتر نسبت به دو مدل دیگر دارد ولی مدل Photon Mono SE دارای بیشترین سرعت چاپ و مدل Photon Mono دارای کوچکترین صفحه نمایشگر بیرونی  و ارزان ترین مدل در سری Mono می باشد.

دو مدل Photon Mono X و Photon Mono SE قابلیت اتصال به WIFI را دارند و هر دو دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی لمسی می باشند.

 

 Photon Mono X

 

این شرکت نرم افزار Anycubic photon Slicer را بعنوان نرم افزار واسط (Slicing) پیشنهاد می کند که قبلا در مدل های ساده Photon نیز قابلیت استفاده داشت. 

حال وقت آن رسیده است این سه مدل را از نظر 4 مؤلفه فنی یعنی رزولوشن، طراحی، نوع اتصال و ابعاد چاپ بهتر بشناسیم که به ترتیب خدمت علاقه مندان معرفی می شود.

 

رزولوشن

 صفحه نمایش LCD بکار رفته در پرینتر رزینی عامل ایجاد کننده رزولوشن چاپ است. در واقع مهمترین بخش یک چاپگر رزینی کیفیت چاپ یا همان رزولوشن تصویر است. در دو مدل Photon Mono  و Photon Mono SE ، صفحه LCD دارای رزولوشن 2561620 با کیفیت تصویر 2k می باشد. در مدل جادویی Photon Mono X رزولوشن تصویر 4k با 3842400  پیکسل است. دقت چاپ در رزولوشن XY در حدود 51 میکرون و حداقل ضخامت لایه 10 میکرون می باشد.

 

پیش از آغاز بخش بعدی یکبار دیگر اندازه صفحه چاپ سه مدل را باهم مقایسه کنیم.

 

       Photon Mono       Photon Mono SE        Photon Mono X
Build Volume    138x165 mm     138x160 mm     192x245 mm

 

طراحی

اگر ابعاد چاپ را در این سه مدل درنظر نگیریم. نوع طراحی در انتخاب هر یک از این سه مدل می تواند تاثیر گذار باشد. در مدل Photon Mono SE شرکت ANYCUBIC دست و دلبازی کرده است و درب تاشو رو به بالا رو انتخاب کرده است.

دوستانی که با پرینتر رزینی کار کرده اند اهمیت این قابلیت رو به خوبی درک می کنند. شما نیازی نیست یک درب مکعب مستطیلی را هر دفعه جابجا کنید. بلکه محفظه پلاستیکی را خیلی راحت به سمت بالا حرکت می دهید و صفحه کار را باز می کنید. در دو مدل Photon Mono  و Photon Mono X همان درب رایج اکریلیک رنگی نصب شده است که قابلیت جابجا شدن را دارد. در واقع شرکت ANYCUBIC مدل اقتصادی و ارزان قیمت درب محافظ UV را برای این دو مدل جدید خود انتخاب کرده است.

همانطور که می دانید تنظیم یا اصطلاحا کالیبراسیون صفحه کار در سه مدل جدید سال 2020 شرکتANYCUBIC مانند سایر مدل های مشابه دستی و با پیچ آلن می باشد. تنها تفاوت عمده در مدل Photon Mono SE می باشد که تنها یک پیچ برای تنظیم در نظر گرفته شده است و دو مدل دیگر مانند مدل ORANGE 30 شرکت LONGER دارای 4 پیچ جهت تنظیم می باشد.

 

پس می توان گفت تنظیم صفحه کار در مدل MONO SE در مقایسه با MONO و MONO X راحتتر و سریعتر است.البته در طراحی عواملی همچون راحتی کار با دستگاه، امکان تمیز کردن و نحوه کار با رزین و چندین فاکتور دیگر را نیز باید در نظر گرفت که کاربران این نوع از چاپگر های رزینی  بیشتر تجربه کرده اند.

 

نوع اتصال

 

پرینتر سه بعدی رزینی جواهرسازی

 

درگاه USB نمی تواند به تنهایی یک مزیت رقابتی برای سری جدید چاپگر های رزینی ANYCUBIC باشد. در دو مدل Photon SE و Photon Mono X امکان اتصال به تلفن همراه از طریق WIFI فراهم شده است.

یعنی شما می توانید با مبایل خود نه تنها روند چاپ را کنترل کنید بلکه امکان اعمال تغییرات در پارامتر های چاپ را نیز دارید. برای استفاده از این قابلیت شما باید اپ این شرکت را از Google Play دانلود نمایید. برخی کاربران ایراداتی هم به این اپلیکیشن گرفته اند که می توان به قابلیت نصب بر روی iPhone، طولانی بودن زمان شناسایی دستگاه و نحوه دانلود اپ از اینترنت اشاره کرد.

 

ابعاد چاپ

همانطور که قبلا عنوان شد مدل Photon Mono X با کیفیت تصویر 4k دارای صفحه کار بزرگتر می باشد. در مدل Photon Mono حجم رزین 1.72 لیتر و در مدل Mono SE حجم رزین 1.66 لیتر می باشد که مخزن رزین در هر دو مدل یکسان است. در پرینتر رزینی Mono X حجم کل رزین مخزن 5.65 لیتر بیش از سه برابر دو مدل قبلی می باشد که این یک چالش جدید برای کاربران است!

 

Specification                      Mono            Mono SE              Mono X       Photon X
LCD panel      2K Monochrome 2K Monochrome 4K Monochrome 2K
Print volume (mm)          138165 138165 192x12245 192x12245
Wi-Fi    No Yes Yes Yes
Print speed      50mm/hour 80mm/hour 60mm/hour
Availability      2000units 1000units 1000units 1000units

 

 

با بررسی 4 ویژگی فنی در پرینتر رزینی تلاش کردیم تا دیدگاه بهتری نسبت به سه مدل جدید شرکت ANYCUBIC داشته باشیم. هر سه چاپگر چه از لحاظ فنی و چه از نظر قیمت در جایگاه مناسبی در بازار های جهانی می باشند. همچنین برای آشنایی بیشتر می توانید مقالات زیر را در وبسایت آذرین تک دنبال نمایید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.