میزان انعطاف رزین لاستیکی رزیون در پرینتر سه بعدی رزینی چقدر است؟

در این مقاله مختصر به خانواده رزین های منعطف رزیون با بافتی لاستیکی که در دستگاههای پرینتر سه بعدی رزینی کاربرد دارد می پردازیم و با ارائه مشخصات فنی و کاربرد های انواع رزین منعطف رزیون سعی می شود به کارابران حوزه چاپ سه بعدی کمک شود تا بهتر و سریعتر رزین مورد نظر خود را انتخاب نمایند. مدل F69, F39, F39T و رزین الاستیک F80  چهار مدل محبوب و خاص شرکت رزیون می باشند که در این مقاله به صورت جداگانه هر کدام را توصیح می دهیم.

خانواده رزین منعطف رزیون با خاصیت لاستیکی

شرکت رزیون با تولید 4 مدل مختلف رزین لاستیکی با خاصیت ارتجاعی بالا یکی از بزرگترین و منحصر به فرد ترین شرکت های تولیدی در زمینه رزین های UV پرینتر سه بعدی LCD در جهان است. رزین منعطف F80, F69, F39 و F39T چهار محصول متمایز شرکت Resione می باشد. بافت لاستیکی , چاپ آسان و انعطاف بالا 3 ویژگی این 4 مدل از خانواده رزین UV رزیون می باشد. در ادامه این مقاله مشخصات فنی هر یک از مدل های لاستیک را می توانید مشاهده نمایید. 

رزین Resione در آذرین

رزین منعطف F69 رزیون

این رزین با رنگ مشکی یک مدل محبوب در بین صنعتگران می باشد که برای قطعات مونتاژی با قابلیت اتصال بسیار مناسب است. رزین F69 یک رزین بسیار مقاوم با خاصیت ارتجاعی بسیار بالا هست که با کاهش دما سختی بافت رزین افزایش پیدا می کند. دمای سخت شدن رزین در حدود 5 درجه سانتیگراد تعریف شده است و بالای این دما میزان ارتجاعی بودن رزین بیشتر می شود. رزین F69 یک رزین سخت با خواص ABS است که در مقابل ضربه نمی شکند. شرایط محیطی استاندارد برای پرینت این رزین دمای 20 درجه سانتیگراد می باشد. 

رزین Resione در آذرین

این رزین دارای استحکام کششی 7.9MPa و سختی 60-75A می باشد و ضریب کشیدگی آن به عدد فوق العاده 255.1 درصد می رسد هر چند ویسکوزیته این رزین بالا هست ولی براحتی می توان با نسل جدید پرینتر های سه بعدی رزینی همچون Creality Halot Sky, Anycubic Mono X 6k و Phrozen Mighty 8k چاپ کرد. این رزین دارای استاندارد و تاییدیه های Reach-SVHC و RoHS می باشد و از نظر دقت چاپ همانند رزین M58 می باشد. 

Resione F69 Resin

توصیه می شود اگر از رزین ریخته شده در مخزن پرینتر سه بعدی رزینی بیشتر از 1 روز استفاده نمی شود دوباره آن را به بطری مخصوص نگهداری رزین UV برگردانید. در زمان ریختن رزین در بطری حتما از فیلتر مخصوص استفاده نمایید تا ذرات معلق و ضایعات از رزین UV جدا شوند. بهتر است رزین استفاده شده با رزین تازه یا موجود در بطری F69 مخلوط نشود. همچنین شما می توانید جهت افزایش سختی و استحکام قطعه رزین F69 را با رزین های ABS رزیون مانند مدل K, M58 و M68 مخلوط نمایید تا دوام بهتری پیدا کند. 

رزین لاستیکی F39 و F39T رزیون

رزین منعطف F39 رنگ سفید و رزین F39T رنگ شفاف دارد و هر دو دارای بافت لاستیکی و استحکام کششی 7.9 MPa دارد. از نظر مولفه های مکانیکی و رفتار محیطی همانند رزین منعطف F69 می باشد و توصیه هایی که در بخش رزین منعطف F69 ارائه شده است برای این دو مدل نیز صادق است. میزان الاسیته و ضریب کشش هر سه مدل F69, F39 و F39T با هم برابر است و فقط در رنگ می توان تفاوت را دید. رزین های UV منعطف F39 و F39T در گروه رزین مهندسی قرار می گیرند و قابلیت استفاده در انواع پرینتر سه بعدی رزینی رنگی و مونوکروم را دارند. بطور کلی رزین های شرکت رزیون با برند هایی همچون longer3D, Creality, Anycubic, Elegoo, Phrozen, Wanhao و Novada همخوانی خوبی دارد. 

رزین منعطف لاستیکی آذرین

رزین منعطف سفید F39 و رزین منعطف شفاف F39T در دمای بالای 5 درجه سانتیگراد خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی دارند و قابلیت استفاده در صنایع مختلفی همچون تولید کفش و زیره کفش, واحد های تحقیق و توسعه مهندسی و پزشکی و صنایع خودرویی را دارد. درصد ضریب کششی رزین لاستیکی رزیون 255.1 درصد است و ویسکوزیته نرمال در دمای 20 تا 25 درجه سانتیگراد 890 mpa.s است. همانند رزین F69 با کاهش دما سختی رزین افزایش و با افزایش دما میزان ارتجاعی بودن رزین بیشتر می شود. 

رزین لاستیکی F80 شاهکار مهندسی شرکت رزیون است!

رزین لاستیکی F80 تنها رزین منعطف رزیون است که در دو رنگ لثه ای (صورتی) و مشکی (صنعتی) تولید می شد و هر دو مدل در بسته بندی های 500 گرمی در مجموعه آذرین موجود است. رزین F80 یک رزین الاستیک منعطف با بافتی کاملا لاستیکی می باشد که میزان ارتجاعی بودن آن از رزین های همگروه خودش مانند F39, F39T و F69 بیشتر است.

رزین الاستیک رزیون f80

رزین منعطف الاستیک F80 تنها رزین منعطفی است که با کاهش دما خاصیت ارتجاعی خود را ازدست نمی دهد و در واقع برای محیط هایی با دمای پایین تر از 5 درجه سانتیگراد نیز مناسب است. همچنین این رزین را می توانید با رزین های ABS رزیون مانند رزین K مخلوط نمایید تا استحکام و سختی بیشتری پیدا کند و البته با انواع پرینتر سه بعدی رزینی مانند Sonic Mini, Sonic Mighty, LD006, Sky Halot, Photon Mono, Photon M3 همخوانی و قابل پرینت است.

اگر می خواهید درک بهتری از رزین F80 شرکت رزیون داشته باشید بهتر است بدانید عملکرد این رزین همانند ژل سیلیکون است که مقاومت کششی بالایی دارد و سطح کار بسیار صاف و صیقلی است. برای تولید قطعاتی همچون جینجیوا دندانسازی, نمونه های صنعتی و پزشکی و قطعات مکانیکی بسیار مناسب است. سختی رزین Shore 50-60A می باشد و استحکام کششی آن 3.8 MPa است. ویسکوزیته رزین F80 در دمای 25 درجه سانتیگراد 2300mpa.s است. 

رزین الاستیک رزیون f80

در بین رزین های F80, F69, F39 و F39T , رزین منطف F80 میزان انعطاف بیشتری دارد و در مقابل تغییر دما واکنش کمتری می دهد و در دو رنگ صنعتی و دندانسازی موجود است. توصیه می شود از نگهداری بلند مدت رزین در مخزن پرینتر سه بعدی پرهیز نمایید و بعد چاپ رزین باقی مانده را به بطری مخصوص رزین UV باز گردانید.

جدول مشخصات فنی رزین uv رزیون

نسل جدید پرینتر رزینی سه بعدی رزینی را حتما با رزین های خانواده رزیون تجربه کنید!

در حال حاضر نسل جدید پرینتر های سه بعدی رزینی شرکت Anycubic مانند Photon M3, Photon M3 Plus, Photon M3 MAX روانه بازار شده اند که شما می توانید از مجموعه آذرین تهیه نمایید. شرکت فروزن در اقدامی نوآورانه نسل جدید پرینتر رزینی 8K با دقت 22 و 28 میکرون را تولید کرده است. هر دو مدل Sonic Mini 8K و Sonic Mighty 8K در وبسایت Azarin3D قابل سفارش است. محصولات پرطرفدار شرکت رزیون همانند رزین ABS , رزین فوق شفاف G217 و رزین های لاستیکی منعطف قابلیت چاپ با کیفیت بسیار بالا را با انواع پرینتر های رزینی نسل جدید دارد. جهت مشاهده کاتالوگ و فیلم های آموزشی به بخش رزین UV وبسایت Azarin3D.com مراجعه نمایید.

جدول مشخصات فنی رزین uv رزیون

جدول مشخصات فنی رزین uv رزیون

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.