معرفی پرینتر سه بعدی کریلیتی Creality Ender-3 S1

نقد و بررسی جدیدترین پرینتر سه بعدی کریلیتی از خانواده اندر 3 به نام Ender-3 S1 را در آذرین 3D مطالعه نمایید. در این مقاله به شرح ویژگی ها و مشخصات فنی این مدل می پردازیم و با سایر پرینتر های سه بعدی فیلامنتی هم رده مقایسه می کنیم. این محصول را می توانید در بخش پرینتر سه بعدی سفارش دهید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فنی تماس حاصل نمایید. 

پرینتر سه بعدی کریلیتی

Ender-3 S1 FDM 3D printer

مدل S1 شرکت کریلیتی جدیدترین پرینتر سه بعدی فیلامنتی این شرکت است که در سه مدل ساده, پرو و مکس عرضه می شود. تفاوت عمده این سه مدل در سایز پرینت است و ماهیتا ویژگی های نسل جدید پرینتر سه بعدی کریلیتی را به ارث برده اند. پرینتر سه بعدی Ender-3 S1 دارای سایز چاپ 22 در 22 در 27 سانتیمتر با اکسترودر Direct اختصاصی کریلیتی می باشد که از انواع فیلامنت ABS, PLA, TPU و PETG پشتیبانی می کند.

کمپانی Creality با تولید بیش از 20 مدل پرینتر سه بعدی اکسترودری در جهان همچنان می تواند با معرفی یک محصول جدید همه زا سوپرایز کند. جدیدترین پرینتر سه بعدی از خانواده Ender 3 یک چاپگر کاملا متمایز با قیمت رقابتی است که در سه مدل S1, S1 PLUS و S1 MAX معرفی شده است. حالا باید دید این جدیدترین و آخرین محصول خانواده Ender-3 هست یا همچنان شرکت کریلیتی قصد تولید محصولات جدیدتر را دارد!

Creality Ender-3 S1

منتقدان و صاحب نظران بر این باورند شرکت کریلیتی با تولید Ender-3 S1 به دنبال شکستن رکورد فروش پرینتر سه بعدی فیلامنتی Ender-3 V2 خود هست که قبلا رکورد بالاترین میزان فروش یک پرینتر اکسترودری رومیزی سایز کوچک در جهان را داشته است و نشان میدهد کریلیتی با خودش در حال رقابت سخت می باشد و حتی توجه ای به مدل قبلی خود CR6-SE نکرده است!

Creality Ender 3 S1 will be the Ender for Enderless

پرینتر سه بعدی Ender-3 S1 سه ویژگی مهم دارد که در همان ایتدای بررسی خودش را به خوبی نشان می دهد. استفاده از اکسترودر مستقیم, کیفیت بالای پرینت و استفاده از هیت بد PC Coated Spring Steel Bed سه مختصه منحصر به فرد مدل جدید creality می باشد. هر چند که قیمت اقتصادی و گاید ریل هیت بد مگنتی قربانی این ویژگی ها شده اند. ساختار پرینتر طوری طراحی شده است که اپراتور بتواند به راحتی آن را نصب و راه اندازی کند و در مقایسه با قبل حس کاربری مطمئن تری را به مخاطب القاء می کند. 

در چاپگر سه بعدی S1 شما از یک اکسترودر از نوع Dual-Geared Direct استفاده می کنید که مجهز به سنسور اتولولینگ (Auto-Bed Leveling) است. صفحه هیت بد فوق العاده چسبنده و محکم می باشد که احتمال لغزش و جابجایی در زمان چاپ لایه اول را ندارد. مشخصه های کیفیت سطح پرینت در نمونه های انجام شده در مقایسه با مدل های Ender-3 V2 و Ender-3 Pro بسیار خوب و قابل قبول بوده است. پرینتر Ender-3 S1 یک چاپگر بی صدا و آرام هست هرچند ظاهری شیک با طراحی خاص ندارد. در این مدل از اسلات SD برای پرینت Off-line به جای Micro-SD استفاده شده است که البته برای بعضی کاربران دلچسب تر است و دغدغه کار با میکرو SD ها برطرف شده است.

Creality Ender-3 S1

در مقایسه با پرینتر های قبلی خانواده Ender-3 که همگی در محور Z تک موتور بوده اند, در چاپگر سه بعدی Ender-3 S1 محور Z دارای دو استپر موتور هست که همین عامل به استحکام و پایداری محور X کمک شایانی کرده است چرا که نوع اکسترودر از نوع مستقیم است و قطعا وزن بیشتری را بر محور X وارد می کند ولی با این مکانیزم ساختار استحکام و  پایداری بیشتری پیدا کرده است. 

شرکت Creality ادعا می کند در ورژن جدید 96 درصد قطعات مونتاژ شده هستند و تنها در 6 مرحله می توانید پرینتر سه بعدی را مونتاژ کامل کنید. این یک خبر خوب برای دوستانی هست که می خواهند برای اولین بار با پرینتر سه بعدی FDM کار کنند و البته کاتالوگ یا همان دفترچه راهنما نیز تغییر کرده است تا مخاطب راحتتر دستورالعمل ها را اجرا کند. در بخش فیلم صفحه محصول در وبسایت آذرین و همچنین در کانال آپارات Azarin3D تمامی فیلم های آموزشی از جمله نحوه کالیبره کردن و کار با اتولولینگ درج شده است. 

در خصوص نرم افزار واسط هم باید اعلام کنیم شما می توانید از نرم افزار Creality Slicer که در واقع ورژن به روز شده اسلایسر Ultimaker قدیم هست استفاده نمایید. این اسلایسر شرکت کریلیتی خیلی شبیه به نرم افزار Cura می باشد. هر چند که شما می توانید از سایر اسلایسر ها مانند Simplify نیز استفاده کنید. اسلایسر Creality Slicer یک برنامه جامع و کاربردی می باشد که دیگر نیازی به تنظیمات جداگانه پرینتر ندارید و مستقیما با انتخاب نوع پرینتر S1 می توانید مدل سه بعدی خود را بارگذاری کنید. 

Creality Ender-3 S1

سیستم اتولولینگ صفحه کار در پرینتر سه بعدی Ender-3 S1 کریلیتی از نوع CR-Touch Probe با تماس 16 نقطه ای می باشد که در حال حاضر در نسل جدید پرینتر سه بعدی FDM رومیزی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. کاربران بر این باورند نسل جدید کالیبراسیون اتوماتیک اطمینان بیشتری در چاپ لایه اول داردو به درستی می تواند صفحه کار پرینت را تراز کند. البته این مدل هم مانند مدل های قبلی دارای مهره تنطیم دستی در زیر هیت بد می باشد که کاربر برای افزایش دقت تنظیم می تواند از آن استفاده کند. 

در پرینتر سه بعدی Ender-3 V2 جنس هیت بد Carborundum Glass می باشد ولی در مدل S1 هیت بد منعطف است و از جنس PC-Coated Steel ساخته شده است. این یک ویژگی متمایز برای سری جدید پرینتر سه بعدی کریلیتی می باشد. هیت بد PC-Coated spring Steel به صورت مگنتی به صفحه کار می چسبد و با توجه به خاصیت فنری شکل خود کاربری آسان تری نسبت به صفحه کار شیشه ای دارد. البته نسبت به هیت بد Ender-3 Pro که از جنس C-Mag Style Sheet است سخت تر می باشد ولی همانند پرینتر سه بعدی Vyper انی کیوبیک و I3 MK3S+ پروسا از صفحه کار منعطف استفاده شده است که قطعات چسبیده شده با یک خم ساده به راحتی جدا شوند.

Creality Ender-3 S1

نمایشگر جلوی S1 همانند ورژن V2 یک ال سی دی 4.3 اینچی با ولومی چرخشی می باشد که قبلا نیز شاهد رضایتمندی کاربران کریلیتی بوده است و تغییر چندانی در ظاهر آن و منوی کاربری ایجاد نشده است. نور صفحه نمایشگر بعد از 5 دقیقه در صورت عدم تغییر به صورت اتوماتیک خاموش می شود. جعبه ابزار در این مدل همانند Ender 3 V2 در جلوی پرینتر به صورت کشویی قرار گرفته است. سادگی کار با پرینتر S1 همانند Ender 3 V2 می باشد ولی این بار با مونتاژ راحت تر, کالیبراسیون اتوماتیک و محور Z دوبل!

Creality Ender 3 S1

سایر مدل های این خانواده S1 pro و S1 plus می باشند که می توانید در فروشگاه پرینتر سه بعدی آذرین انتخاب فرمایید. کلیه محصولات دارای شرایط ویژه فروش و گارانتی طلایی آذرین می باشد. بهترین و جدیدترین پرینتر های سه بعدی FDM و رزینی را در وبسایت آذرین Azarin3D.com دنبال نمایید. 

 

Creality Ender 3 S1

 

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.