همه انچه که در مورد پرینتر رزینی جدید انی کیوبیک باید بدانیم...

در این مقاله قصد داریم به معرفی جدیدترین و پیشرفته ترین مدل پرینتر رزینی شرکت انیوکیوبیک بپردازیم. این پرینتر به خاطر رزولوشن فوق العاده 12k محبوبیت بسیاری در بین علاقمندان به حوزه ی تکنولوژی سه بعدی به دست آورده است و بازخوردهای مثبت بسیار زیاد درمورد این پرینتر مارا بر آن داشت که اطلاعات کامل برای این پرینتر را برای شما عزیزان تهیه نماییم.

همه انچه که در مورد پرینتر رزینی جدید انی کیوبیک باید بدانیم...

photon mono m5s

 

مقدمه:

 اولین جرقه ی پرینترهای سه بعدی به قرن 19 مربوط میشود زمانی که عکاسی به نام فرانس ویلم در پاریس برای ایجاد مجسمه از تصاویر پرتره روشی جدید خلق کرد. این عکاس خلاق از سوژه‌های خود یک اتاق دایره‌ای شکل طراحی کرد و 24 دوربین به فاصله 15 درجه از یکدیگر در اطراف اتاق قرار داد. نحوه کار به این شکل بود که هر دوربین در فواصل زمانی تعیین شده عکس‌های متعددی از سوژه می‌گرفت و در نهایت همه عکس‌ها جمع‌آوری می‌شدند و با کمی صرف زمان و کارِ دستی، مجسمه‌ای از سوژه شکل می‌گرفت.

او اختراع خود را مجسمه سازی مکانیکی نام نهاد زیرا برای ساختن یک مجسمه در این روش، تنها به یک مجموعه عکس و دستگاه پانتوگراف نیاز است.این روش نسبت به روش‌های سنتی رایج در آن زمان نیز بسیار سریع بود. فرانس ویلم تنها در عرض چند ساعت می‌توانست یک مجسمه خلق کند، در صورتی که روش‌های سنتی ماه‌ها زمان می‌برد و نیاز به مهارت و تجربه بسیار داشت. در واقع ایده او، نقطه عطفی در پرینترهای سه بعدی به شمار می‌رود که در طول زمان با تلاش و ایده‌پردازی‌های دانشمندان ژاپنی، فرانسوی و آمریکایی امروزه شاهد خلق پرینترهایی قوی با دقت بسیار بالا هستیم.

 

جدیدترین پرینتر شرکت انی کیوبیک مدل anycubic photon mono m5s

 

photon mono m5s

یکی از بهترین پرینترهای رزینی در سال 2023 پرینتر رزینی شرکت انی کیوبیک با نام Anycubic Photon Mono M5s تولید شده است که باعث حیرت و جلب توجه علاقمندان به حوزه ی تکنولوژی سه بعدی شده است.

مدل های پرینت شده با این پرینتر فوق العاده به اندازه ای دقیق و با جزئیات هستند که میتوان ادعا کرد که دقت این پرینتر به اندازه ی ضخامت تار مو است. این پرینتر  با صفحه چاپ 10 اینچی و رزولوشن 12k  و دقت 19 میکرون به پرینتری محبوب در بین پرینترهای رزینی تبدیل شده است. از کار این پرینتر در بررسی و بازخوردهای جهانی با نام جادو یاد شده است و افرادی که با آن پرینت سه بعدی انجام داده اند معتقدند پرینت بدون استرس و سرگرم کننده ای را تجربه کرده اند.

با وجود اینکه دستگاههای 8k جزئیات بالایی را در پرینت ارائه میدهند ولی رزولوشن 12k در پرینتر انی کیوبیک تفاوت بسیاری با رزولوشن 8k دارد و این تفاوت کاملا مشهود است. پرینتر انی کیوبیک  مدل photon mono m5sبرای پرینت چاپ قطعات مینیاتوری بهترین گزینه است. نکته قابل توجه در مورد این پرینتر مقرون به صرفه بودن آن در کنار ویژگی های باورنکردنی و مثال زدنی آن است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

photon mono m5s

این پرینتر دارای یک حسگر مکانیکی روی بازوی کنسول خود است که به کمک آن تناسب بین پلت فرم چاپ و ماژول تراز شناور را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار آن را بر اساس نتایج تشخیص تنظیم می‌کند که باعث از بین رفتن ریسک چاپ میشود و درصد موفقیت پرینت را افزایش میدهد. این ویژگی مشکلات مربوط به تراز را از بین برده است و با پرینتر جدید انی کیوبیک پرینت سه بعدی حتی برای افراد کاراموز سریع و اسان شده است.

پرینتر سه بعدی رزینی انی کیوبیک مدل Photon Mono M5s با سرعت چاپ بی نظیر خود سرعت چاپ را 3 برابر افزایش داده است. این پرینتر با سرعت پرینت متوسط 105 میلی‌متر بر ساعت با استفاده از رزین سرعت بالا میتواند زمان چاپ را تا عدد قابل توجه 74  درصد کاهش دهد.

ویژگی قابل توجه پرینتر جدید انی کیوبیک دارا بودن  سیستم نظارت هوشمند است که در سه مرحله حیاتی و حساس چاپ شمارا کنترل میکند. درمرحله اول این پرینتر با بررسی سخت افزاری که انجام میدهد اطمینان حاصل میکند که اتصال صفحه نوردهی، ماژول تشخیص مکانیکی و وضعیت عملکرد موتور در سلامت کامل باشند و در صورت وجود مشکل سیستم عیب یابی اخطار میدهد همچنین با بررسی اتصال اجزای مدل و اخطار در صورت مشکل در اتصالات باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه میشود و چاپ مطمعنی را به همراه دارد. در مرحله دوم مقدار رزین را برای مدل مورد نظر بررسی میکند  که یا میزان رزینی که در vat وجوددارد برای چاپ فایل مورد نظر کافیست یا خیر؟. درمرحله سوم که در طول فرایند چاپ انجام میشود نظارت کامل انجام میدهد و در صورت بروز خطاهایی مانند جدا شدن چاپ از صفحه ساخت از طریق برنامه انی کیوبیک به کاربر هشدار میدهد

در نرم افزار انی کیوبیک امکانات خوبی برای کنترل چاپ وجود دارد تا بتواند خطر احتمال بروز خطا را درفرایند پرینت به صفر برساند. در نسخه جدید نرم افزار برش Anycubic Photon Workshop 3.1، گزینه "Intelligent Mode" می تواند به طور هوشمند پارامترهای نوردهی را با توجه به جزئیات و اندازه مدل مطابقت دهد و خطر خرابی چاپ ناشی از تنظیمات نامناسب پارامتر را کاهش دهد. الگوریتم پشتیبانی انی کیوبیک باعث کاهش اسیب به سطح مدل  میشود و باعث اسان شدن برداشتن تکیه گاهها و دریچه های پایین میشودو سرعث پانچ و برش را به طور قابل توجه ای بهبود میبخشد.

 

photon mono m5s

 جدول ویژگی های پرینتر سه بعدی انی کیوبیک

11.41x10.63x18.11in./
290*270*460mm(HWD) 
Machine Dimensions 19.6lb./8.9kg Machine Weight
7.87x8.58x4.84in./
200x218x123mm(HWD)
Printing Dimensions  190oz./5.4L Printing Volume
Leveling-free Machine Leveling
With high speed resin - 105mm/hr. or 4.13 in./hr.
With general resin - 70mm/hr. or 2.76 in./hr.
Average Printing Speed
Double liners with 10 μm Z Axis LED matrix UV light source Light Source
10.1" monochrome
12K(11,520 x 5,120px) resolution
480:1 contrast ratio
4.7 % light transmittance
2,000 hours typical lifespan
Exposure Screen Unibody design with scale lines Resin Vat
4.3" TFT touch-control Control Panel Laser engraving aluminum alloy Build Platform
Replaceable anti-scratch film
Oversized Protection
Film
Effectively blocks UV radiation Removable Cover
USB Type-A 2.0, WIFI Data Input 100W rated power Power Supply

 

جمع بندی

اگر به دنبال پرینتر جدید با امکانات و درصد موفقیت بالا در چاپ هستید و جزئیات در حوزه ی کاری شما اهمیت بالایی دارد ما به شما پرینتر انی کیوبیک مدل photon mono m5s را پیشنهاد میکنیم. این پرینتر میتواند مدل های مینییاتوری شما را به آسانی تولید کند. .شما میتوانید این پرینتر فوق العاده را از مجموعه آذرین با گارانتی طلایی آذرین تهیه کنید و از امتیازات باشگاه مشتریان آذرین و تخفیفات در رزین های مختلف در حوزه ی کاری خود بهره ببرید.


 تفاوت پرینتر رزینی M5 و M5s  شرکت انی کیوبیک

اخیرا شرکت anycubic اقدام به ساخت جدیدرین پرینتر رزینی خود از خانواده mono کرده است که رزولوشن تصویر در چاپ را تا 12k افزایش داده است. درواقع شرکت anycubic انقلاب بزرگی در صنعت پرینترهای سه بعدی رزینی LCD انجام داده است. حالا میتوانید از کیفیت چاپ 19 در 24 میکرون لذت ببرید.

صفحه چاپ 10.1 اینچی و رزولوشن 12K ویژگی ثابت دو پرینتر M5 و M5s میباشد و از نظر ابعادی با هم برابری میکنند.

تفاوت اصلی این دو مدل در سرعت چاپ و نحوه کالیبره کردن محورz برای صفحه کار می باشد مدل M5s تقریبا سه برابر سرعت چاپ بیشتری در مقایسه با مدل های هم رده خود دارد به گونه ای که در هر ساعت چاپ ارتفاع 105 میلیمتری را میتواند پرینت کند در حالیکه سرعت چاپ در مدل M5 متوسط بین 20تا 50 در ساعت است.

صفحه کار در مدل M5 همانند سایر پرینترهای رزینی توسط  4 پیچ آلن تراز میشود در حالیکه در مدل M5s نیاز به کالیبراسیون دستی نیست و شرکت anycubic با تغییر طراحی پلتفرم از سیستم leveling free  استفاده میکند.

 

پایان

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.