مقایسه بین پرینتر سه بعدی Lk4 pro و Lk4 شرکت لانگر تریدی

شرکت LONGER 3D دو مدل پرینتر سه بعدی FDM یا همان اکسترودری  از نوع دسکتاپی (رومیزی) به نام های پرینتر سه بعدی LK4 و پرینتر سه بعدی LK4 Pro را به بازار جهانی معرفی کرده است. آنچه بیشتر خودنمایی می کند خلاقیت در طراحی ساختار این دو مدل از سری چاپگر های LK است و نقش مهمی در نمایش زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد این سری از مدل های LK شرکت لانگر داشته است.

شرکت LONGER 3D دو مدل پرینتر سه بعدی FDM یا همان اکسترودری  از نوع دسکتاپی (رومیزی) به نام های پرینتر سه بعدی LK4 و پرینتر سه بعدی LK4 Pro را به بازار جهانی معرفی کرده است. آنچه بیشتر خودنمایی می کند خلاقیت در طراحی ساختار این دو مدل از سری چاپگر های LK است و نقش مهمی در نمایش زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد این سری از مدل های LK شرکت لانگر داشته است.

 

ما در این مقاله به دنبال ترسیم بهتری از ویژگی ها و تفاوت های این دو مدل محبوب شرکت لانگر هستیم. تلاش شده است با ارائه مشخصه های فنی درک مناسبی از سیستم عامل، نحوه مونتاژ و نوع طراحی داشته باشیم. لازم به ذکر است این مقاله با توجه به نظرات کاربران در وبسایت های معتبر، آمار و ارقام منتشر شده و نظرات کارشناسی مشتریان خانواده آذرین تک گردآوری شده است.

 

پرینتر سه بعدی LONGER LK4

 

پرینتر سه بعدی Longer LK4

 

اولین مختصه بارزی که در مقایسه با مدل PRO به چشم می آید صفحه نمایشگر سایز 2.8 اینچی روی دستگاه می باشد. استفاده از یک صفحه لمسی رنگی حرفه ای با کاربری آسان و کیفیت تاچ بالا ، هر چند کوچکتر، باعث شده است تا تیم تحقیق و توسعه شرکت لانگر مدعی شوند مختصه UI یا همان رابط کاربری بهتری را توسعه داده اند.

 

جدا از نمایشگر رنگی، پشتیبانی آفلاین از پرینت و افزایش دقت در بازگشت به نقطه چاپ قبلی در زمان قطع برق از دیگر پارامتر های بهینه شده در این پرینتر می باشد.

 

در مدل پرینتر سه بعدی LK4 دو فاکتور کاربرد پذیری و خلاقیت را باید در کنار هم دید. می توان قابلیت بازگشت به چاپ مجدد (Recovery Printing) را نه تنها در زمان قطع ناگهانی برق بلکه زمانی که سیستم چاپ دچار اختلال می شود، مانند اتمام فیلامنت در حین کار، مشاهده کرد.

 

لازم به ذکر است که یکی رایجترین دلایل کنترل پرینتر های سه بعدی، اتمام فیلامنت در زمان کار اکسترودر هست که دلیل تکرار آن را می توان در استفاده از رول های یک کیلوگرمی فیلامنت جستجو کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشخصه دیگری که در چاپگر سه بعدی LK4 بیشتر از گذشته به چشم می آید افزایش ضریب ایمنی و جانمایی مناسب اتصالات برقی و برد الکترونیکی آن می باشد و با قرار دادن کلیه متعلقات در زیر دستگاه به نوعی دسترسی عادی به آن را محدود کرده است.

 

بهتر است در این مورد تاکید کنیم منبع تغذیه یا همان پاور سوییچ و برد الکترونیکی در مدل های مشابه سایر شرکت ها یا به صورت عمودی در کنار پروفیل و یا در بالای دستگاه قرار می گیرند و در مدل هایی مانند D3 pro و D4 pro شرکت MINGDA در داخل یک محفظه جداگانه که قابلیت رویت مستقیم را ندارد قرار گرفته است. روش جانمایی برد و منبع تغدیه در مدل LK4 شرکت لانگر یک روش هوشمندانه برای رسیدن به استاندارد های ایمنی و کاهش هزینه های جانبی چاپگر می باشد.

 

 

و اما نوبت می رسد به مهمترین ویژگی این پرینتر سه بعدی محبوب و خوش ساخت که نظر بسیاری از کاربران سایر برند ها رو به خود جلب کرده است. پیش از توضیح این مهم توصیه می شود نگاهی ریزبینانه تری به چاپگر سه بعدی LK4 بیندازید!

 

 

اول از دغدغه و نارضایتی های علاقه مندان حوزه پرینت 3 بعدی صحبت می کنیم. یکی از رایج ترین و مهمترین آن ها، اشکال در چاپ قطعه کار بر روی صفحه حرارتی (Heated Bed)  می باشد. اگر از ایرادات عمومی و همیشگی همچون نچسبیدن قطعه کار به صفحه حرارتی یا گرم نشدن هیت بد بگذریم، یک چالش مهمتری پیشرو داریم که می تواند در کل کارکرد دستگاه را زیر سئوال ببرد.

 

در اینجا یادآوری می کنیم نقص های عمومی مانند جدا شدن قطعه از صفحه کار و عدم افزایش دمای Heated Bed در قالب چند سرفصل در بخش مقالات آذرین به صورت اختصاصی صحبت شده است. اعوجاج، کجی و انحنا در صفحه کار حرارتی از جمله مشکلاتی هست که کاربر در بعد زمان با آن مواجه هست که نه تنها باعث ایجاد خسارت در قطعات چاپی می شود بلکه اپراتور متهم به صرف هزینه بیشتر برای رفع خرابی صفحه کار حرارتی است.

 

 

تیم فنی شرکت لانگر برای رفع این ایراد همیشگی و مهم دست و دلبازی زیادی انجام داده است!

 

در مدل LK4 از یک صفحه شیشه ای حرارتی بسیار با کیفیت استفاده شده است که بر روی هیت بد به راحتی نصب می گردد. در آن زمان، سرپرست فنی لانگر مدعی شد ما این کار را در راستای احترام به مخاطبین خود انجام دادیم و می دانیم بسیاری از مشتریان منتظر پاسخ ما برای بهتر کردن صفحه کار بودند (نویسنده: حقیقتا لذت کار با این پرینتر3بعدی کلاسیک را شیرین تر کرده است!).

 

بسیاری از کاربران و دوستداران پرینت3بعدی از دردسر های پیشروی خود بی اطلاع هستند چرا که بی کیفیت بودن صفحه کار پرینتر سه بعدی در دراز مدت خود را نشان می دهد و چه بهتر که از همان اول نگاه حرفه ای تری در انتخاب داشته باشیم.

 

البته در این مقاله فرصتی برای توضیح انواع هیت بد و نحوه کار آن نیست و نباید این واقعیت را نادیده گرفت که شرکت های معتبری همچون Creality از صفحه کار های حرارتی بسیار با کیفیتی استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وبسایت آذرین تک موضوعات مرتبط را مطالعه نمایید.

 

و در پایان بخش اول مختصه دیگری را باید تشریح کنیم و آن ارائه خدمات گارانتی کالا و ضمانت استفاده از دستگاه توسط شرکت لانگر است. این شرکت در حوزه های امریکا، اروپا و آسیا خدمات منحصر به فردی را به مشتریان خود چه در پاسخگویی فنی و چه در خدمات پس از فروش ارائه می دهد که این مهم در ایران توسط گروه صنعتی آذرین تک انجام می شود.

 

جدول مشخصات فنی پرینتر سه بعدی LK4 شرکت Longer 3D
نام برند LONGER تعداد اکسترودر تک اکسترودر
رنگ سیاه قطر نازل 0.4 میلیمتر
تکنولوژی چاپ FDM دمای چاپ 190-250 درجه سانتیگراد
ابعاد چاپ X=220 mm , Y=220 mm

 

, Z=250 mm

هیت بِد دارد
صفحه نمایش LCD دارد نرم افزار های واسط Cura, Reptier-Host
نوع نمایشگر لمسی رنگی 2.8 اینچ فرمت های چاپ G-code, STL
محافظ برق دارد درگاه اتصال USB / SD Card
برق ورودی 100-120V AC 7A – 200-240V – AC 3.5A, 50-60HZ وزن دستگاه 7.8 کیلوگرم
برق خروجی DC 24V 15A ابعاد دستگاه 425x402x505 mm
توان 280W قطر فیلامنت 1.75 mm
سرعت چاپ حداکثر 120 میلیمتر بر ثانیه فیلامنت مصرفی PLA, ABS, Wood
ضخامت لایه 0.1 – 0.4 میلیمتر گارانتی آذرین

 

پرینتر سه بعدی LONGER LK4 PRO

 

در زمان نگارش این مقاله، آخرین ورژن Marlin Firmware یا همان جدیدترین نسخه فریمور (نرم افزار) مارلین در مدل PRO سری LK4 استفاده شده است. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که بدانید امکان استفاده از کالیبراسیون اتوماتیک (َAutomatic Bed Leveling) یا همان تراز خودکار سطح کار با نازل اکسترودر فراهم شده است.

 

اگر بخواهیم کمی راحت تر و واضح تر صحبت کنیم، شما نیازی ندارید حتما پرینتر سه بعدی با اتولوینگ تهیه نمایید، جدا از مزیت ها و ویژگی های فنی، قطعا هزینه بیشتری برای خرید لازم است پرداخت کنید.

 

مدل LK4 Pro این فرصت را می دهد که خرید مقرون به صرفه تری داشته باشید و در صورت نیاز، یک گزینه برای انتخاب داشته باشید تا پرینتر خود را به سنسور 3D Touch مجهز نمایید یعنی یک آپشن برای انتخاب بیشتر!

 

در حال حاضر مجموعه آذرین تک هر دو نوع LK4 Pro یعنی LK4 Pro with Automatic Bed Leveling و مدل ساده LK4 Pro را در ایران عرضه می کند. در صورت تمایل به دانستن بیشتر نقش اتولینگ در پرینت سه بعدی به مقالات آذرین مراجعه نمایید.

 

یکی دیگر از مزیت های این چاپگر پیشرفته، استفاده از Marlin Firmware می باشد که لانگر مدعی است باعث افزایش دقت عملکردی پرینتر شده است. وقتی از فریمور جدید صحبت می کنیم نمی توان از اهمیت درایور های قدرتمند نسل جدید TMC2208 در پرینتر سه بعدی LK4 Pro چشم پوشی کرد.

 

امروزه در بسیاری از پرینتر های روز دنیا همانند Creality ، Anet و Mingda استفاده از Driver TMC2208 به یک اصل جدایی ناپذیر تبدیل شده است. استفاده از این Driver های قدرتمند در کنار به روزترین فریمور در پرینتر سه بعدی LK4 Pro باعث شده است این پرینتر عمکردی بسیار نرم، سریع و فوق کم صدا (Ultra-quiet) داشته باشد.

 

سئوال این است دیگر چه چیزی از یک پرینترسه بعدی می خواهید؟!

 

اما هنوز کار ما با این مدل آپدیت شده که به طراحی کلاسیک خود می نازد تمام نشده است. یکی از آشکارترین تفاوت های بین LK4 و LK4 Pro، استفاده از صفحه مانیتور 4.3 اینچی می باشد که مثل اضافه کردن یک آپشن لوکس به یک ماشین خاص می باشد.

 

شرکت لانگر با استفاده از یک صفحه نمایش بزرگتر و افزایش کیفیت رابط کاربری (user interface)، این مدل را تبدیل به یک محصول رقابتی در بازار های جهانی مانند امریکا کرده است.

 

پرینتر سه بعدی Longer LK4 Proتا به اینجا، یک مانیتور تاچ 4.3 اینچی در کنار درایور TMC2208 و صفحه حرارتی شیشه ای  (Tempered Glass Plate)، مدل پرینتر سه بعدی LK4 Pro را تبدیل به یک لقمه خوشمزه کرده است.

 

یک انتخاب حرفه ای با حداقل هزینه برای دوستداران صنعت چاپ سه بعدی!

 

یکی از نظرات رایج در بین مشتریان لانگر که در صفحات مجازی باز نشر شده است قدرت بالای صفحه کار حرارتی چه در سرعت گرم شدن و چه در یکنواختی گرمای صفحه کار می باشد.

 

همانند مدل LK4، این مدل دارای محافظ برق، سنسور های قطع برق و اتمام فیلامنت می باشد. (Filament run-out, Power outage protection) در نتیجه نگرانی در هنگام کار با این چاپگر وجود ندارد و تمام خطا ها و احتمالات پیشرو در نظر گرفته شده است.

 

پرینتر سه بعدی Longer LK4 Pro

 

و در پایان این قسمت، یکی دیگر از مختصه های متفاوت مدل Pro را خدمتتان معرفی می کنیم که حتما برای آن دسته از دوستانی که تمایل به استفاده از G-Code های مختلف دارند جالب خواهد بود. در مدل پرینتر سه بعدی LK4 Pro از Open Source Firmware استفاده شده است تا بتوان تغییرات دلخواهی را در آن لحاظ کرد. این امکان متن باز، پاسخی به مخاطبان خاص لانگر و جلب رضایت کاربران فوق حرفه ای می باشد.

 

در نگارش این مقاله سعی شده است با نگاه مقایسه ای به سایر برند های موجود در بازار ایران به پردازش مشخصات کیفی و کمی دو مدل محبوب پرینتر سه بعدی شرکت لانگر پرداخته شود و عواملی مانند رضایتمندی مشتریان، نظرات مقایسه ای کاربران با سایر برند ها، هزینه تمام شده خرید و نگهداری و شرایط گارانتی و ... درنظر گرفته شود.

 

جدول مشخصات فنی پرینتر سه بعدی LK4 Pro شرکت Longer 3D
نام برند LONGER تعداد اکسترودر تک اکسترودر
رنگ سیاه قطر نازل 0.4 میلیمتر
تکنولوژی چاپ FDM دمای چاپ 190-250 درجه سانتیگراد
ابعاد چاپ X=220 mm , Y=220 mm

 

, Z=250 mm

هیت بِد دارد
صفحه نمایش LCD دارد نرم افزار های واسط Cura, Reptier-Host
نوع نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچ فرمت های چاپ G-code, STL
محافظ برق دارد درگاه اتصال USB / SD Card
برق ورودی 100-120V AC 7A – 200-240V – AC 3.5A, 50-60HZ وزن دستگاه 7.8 کیلوگرم
برق خروجی DC 24V 15A ابعاد دستگاه 425x402x505 mm
توان 280W قطر فیلامنت 1.75 mm
سرعت چاپ حداکثر 180 میلیمتر بر ثانیه فیلامنت مصرفی PLA, ABS, Wood
ضخامت لایه 0.1 – 0.4 میلیمتر گارانتی آذرین

 

در پایان این مبحث، جداول مشخصات فنی دستگاه ها به صورت جداگانه ضمیمه شده است تا خوانندگان عزیز بهتر بتوانند با تفاوت های دو مدل LK4 و LK4 Pro آشنا شوند. امید است این مختصر مورد توجه دوستداران صنعت پرینتر سه بعدی قرار بگیرد.

 

جدول مقایسه پرینتر سه بعدی LK4 PRO و LK4 شرکت لانگر تریدی
ردیف مشخصات فنی مدل LK4 PRO مدل LK4
1 نام برند LONGER LONGER
2 رنگ سیاه سیاه
3 تکنولوژی چاپ FDM FDM
4 ابعاد چاپ X=220 mm , Y=220 mm

 

, Z=250 mm

X=220 mm , Y=220 mm

 

, Z=250 mm

5 صفحه نمایش LCD دارد دارد
6 نوع نمایشگر لمسی رنگی 4.3 اینچ لمسی رنگی 2.8 اینچ
7 محافظ برق دارد دارد
8 برق ورودی 100-120V AC 7A – 200-240V – AC 3.5A, 50-60HZ 100-120V AC 7A – 200-240V – AC 3.5A, 50-60HZ
9 برق خروجی DC 24V 15A DC 24V 15A
10 توان 280W 280W
11 سرعت چاپ حداکثر 180 میلیمتر بر ثانیه حداکثر 120 میلیمتر بر ثانیه
12 ضخامت لایه 0.1 – 0.4 میلیمتر 0.1 – 0.4 میلیمتر
13 تعداد اکسترودر تک اکسترودر تک اکسترودر
14 قطر نازل 0.4 میلیمتر 0.4 میلیمتر
15 دمای چاپ 190-250 درجه سانتیگراد 190-250 درجه سانتیگراد
16 هیت بِد دارد دارد
17 نرم افزار های واسط Cura, Reptier-Host Cura, Reptier-Host
18 فرمت های چاپ G-code, STL G-code, STL
19 درگاه اتصال USB / SD Card USB / SD Card
20 وزن دستگاه 7.8 کیلوگرم 7.8 کیلوگرم
21 ابعاد دستگاه 425x402x505 mm 425x402x505 mm
22 قطر فیلامنت 1.75 mm 1.75 mm
23 فیلامنت مصرفی PLA, ABS, Wood PLA, ABS, Wood
24 گارانتی آذرین آذرین

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.